گروه بنگاه‌ها: عضو شورای شهر اصفهان گفت: هزینه کردن در بحث مشارکت‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است.

رسول جهانگیری با اشاره به اینکه این موضوع در گذشته به‌دلیل ضعف مدیریت شهری به‌طور کامل تحقق پیدا نکرده بود، تصریح کرد: با تغییر ساختاری که در مدیریت شهری به وجود آمده است، امیدواریم بتوانیم فرش قرمزی که همه جا صحبت آن است را به واقع برای سرمایه‌گذاران بگسترانیم. وی ادامه داد: اکنون نه‌تنها باید در جذب سرمایه‌گذار و مشارکت‌کننده در استان تلاش کنیم، بلکه باید این دیدگاه را برای جذب سرمایه‌گذاران در سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور نیز داشته باشیم.

جهانگیری افزود: این عقلانی و منطقی است که یک مشارکت‌کننده یا سرمایه‌گذار به دنبال سود و زیان خود در یک طرح باشد و باید این اطمینان خاطر به آنها داده شود که در طرح‌های مشارکتی به سود خواهند رسید تا فضا برای سرمایه‌گذاری بیشتر باز شود. وی ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت‌های بخش خصوصی را به تمام حوزه‌های شهری لازم دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که شورای شهر برای ساخت هتل و مهمانسرای بیشتر سازندگان را از پرداخت مالیات ساخت‌وساز معاف می‌کند تنها صرف ایجاد هتل نیست، بلکه این کار به دنبال خود ایجاد اشتغال و رونق گردشگری را به همراه دارد.

وی با تایید اینکه مسائل شهری به‌صورت زنجیره‌وار به هم مرتبط هستند، یادآور شد: هزینه در بحث مشارکت هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است که به مرور زمان جواب خواهد داد. جهانگیری بیان کرد: شاید در گذشته پروژه‌هایی به‌دلیل سنگ‌اندازی‌ها به‌صورت نیمه‌کاره رها شده اما با دیدگاه مثبتی که نسبت به مشارکت‌ها به وجود آمده و مدیریت صحیح شهردار جدید افق‌های روشنی پیش‌رو خواهیم داشت.