دنیای اقتصاد، بندرعباس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام تعمیرات اساسی رادارهای VTS در ۱۵سایت مخابراتی بنادر و جزایر هرمزگان به همت متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمدرضا پورجبی افزود: این تعمیرات برای نخستین بار پس از انجام مطالعات به همت ۱۰ نفر از کارشناسان داخلی بندر شهید رجایی و با هدف بهره‌برداری بهینه از سیستم‌های راداری و براساس دستورالعمل‌های مدون صورت گرفت. وی اظهار کرد: به‌منظور آماده به کاری و پایش تجهیزات VTS در سایت‌های مخابراتی بنادر و جزایر هرمزگان نیز سیستم‌های زیست محیطی به‌منظور کنترل دما و دوربین‌های حفاظت محیطی نصب و راه‌اندازی شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این طرح با اعتبار ۵/ ۱۱ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه اجرا شد. محمدرضا احمدزاده، رئیس اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابراتی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به مزایای اجرای طرح تعمیرات اساسی رادارهای VTS اشاره کرد و گفت: با این اقدام، میزان آماده به کاری تجهیزات مخابراتی به ۹۷ درصد ارتقا می‌یابد. وی ارائه خدمات مطلوب به کشتی‌های متردد در آب‌های هرمزگان را از دیگر مزایای این طرح دانست.