دنیای اقتصاد، رشت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: از همکاری مشترک برای انجام طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های تخصصی با موضوع توسعه مراودات تجاری و شناسایی بازار کشورهای حوزه خزر و همچنین فعال‌سازی کریدور چین، اکتائو، انزلی و سایر مباحث کاربردی به‌منظور توسعه منطقه استقبال می‌کنیم.

رضا مسرور در نشست مشترک با رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به رویکردهای این سازمان در تکمیل زیرساخت‌های منطقه همچون مجتمع بندری کاسپین و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر گفت: مناطق آزاد با توجه به وظایف قانونی و اختیاراتی که دارند، در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و همچنین علمی و پژوهشی در حال خدمات‌رسانی هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نقش ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها را در فعالسازی واحدهای راکد مهم ارزیابی کرد و افزود: آسیب‌شناسی دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی بسیار مهم است، چراکه عدم راه‌اندازی این واحدها در کشور موجب اتلاف سرمایه می‌شود. وی به در خواست‌های مختلف دانشگاه‌های داخلی و خارجی برای حضور در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: از احداث مجموعه دانشگاهی گیلان در منطقه با توجه به جایگاه بالای دانشگاه در کشور و سابقه همکاری‌های مشترک در عرصه علمی و پژوهشی حمایت می‌کنیم.

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این دیدار گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر منطقه آزاد انزلی به شدت در حال رشد و توسعه است و معتقدیم تعامل گسترده‌تر و موثرتر انزلی و دانشگاه گیلان به‌عنوان دو مجموعه تاثیرگذار در توسعه بین‌المللی شمال کشور در فضای پساتحریم بسیار مفید است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با منطقه آزاد انزلی به‌منظور توسعه همه جانبه استان ادامه داد: توسعه دیپلماسی علمی و تقویت روابط بین‌الملل از سیاست‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید است و انزلی با توجه به ظرفیت‌های مناسب خود می‌تواند به مرکز فناوری‌های نوین و تولید دانش فنی در منطقه تبدیل شود.