دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابه‌جایی ۲/ ۲ میلیون تن انواع محموله‌های تجاری از طریق ریل در بندر شهید رجایی و ثبت رشد ۶۴ درصدی در این بخش طی سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراهیم ایدنی گفت: از ابتدای سال‌جاری، ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۵۹ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از طریق شبکه ریلی در این بندر جابه‌جا شده است.

وی افزود: مقایسه آماری رقم فوق با میزان جابه‌جایی‌های انجام شده در مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۷۶ تن بوده است، نشان‌دهنده افزایش ۶۴ درصدی مجموع جابه‌جایی‌های ریلی محموله‌های تجاری وارداتی، صادراتی و ترانزیتی در سال ۹۴ است.

ایدنی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ درصد محموله‌های تجاری ورودی و خروجی به این بندر از طریق حمل ریلی و بقیه توسط حمل جاده‌ای جابه‌جا شده بود که در پنج ماه نخست سال‌جاری این رقم با جهشی چشمگیر به ۲۳ درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش چشمگیر تردد واگن‌های حمل کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران افزود: در مدت یاد شده ۳۷ هزار و ۳۹۷ دستگاه واگن به بندر شهید رجایی تردد داشته که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته که ۲۳ هزار و ۳۸۶ دستگاه واگن بوده است، ۶۰درصد رشد نشان می‌دهد.