دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با آغاز کشت محصولات پاییزه در سال زراعی ۹۵-۹۴ عملیات بیمه‌گری این فصل نیز با ابلاغ خدمات تعرفه‌های بیمه‌ای توسط صندوق بیمه کشاورزی آغاز شد.

محمد احرامی افزود: تعرفه‌های ابلاغی با استناد به ماموریت‌های قانونی صندوق بیمه کشاورزی و گسترش پوشش‌های بیمه‌ای کارآمد در قبال عوامل خطر قهری و طبیعی محاسبه و تدوین شده است. وی با تاکید بر ارتقای مدیریت تولید و اعمال مدیریت ریسک به‌منظور افزایش بهره‌وری عوامل تولید گفت: این اقدام با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی انجام می‌شود. احرامی با اشاره به اینکه گندم، جو، کلزا، گلرنگ، نخود و عدس از محصولات زراعی کشت پاییزه در استان هستند، تصریح کرد: مدت زمان عقد قرارداد از زمان کاشت تا برداشت بوده و چنانچه در اثر عوامل خطر عمومی و انفرادی خسارتی حادث شود، صندوق بیمه کشاورزی خسارت را تا سقف حداکثری تعهد شده در قرارداد جبران می‌کند.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در ابلاغ تعرفه‌ها حق بیمه پرداختی توسط کشاورز از ۱۵ تا ۲۴ درصد در نوسان بوده و حق بیمه دولت از ۶۶ تا ۸۵ درصد نیز به‌عنوان اعمال سیاست حمایتی تغییر می‌کند.