دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار:سومین جشنواره انگور ارومیه توسط شهرداری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برپا شد. مهرداد سلامتی، مسوول جشنواره انگور ارومیه گفت: ۵۰ سرمایه‌گذار ارومیه‌ای مقیم ۷ کشور اروپایی در این جشنواره حضور یافتند.

وی افزود: در این جشنواره محورهایی از قبیل نقش انگور در اقتصاد خانوارهای ارومیه‌ای شامل گردشگری، کشاورزی، صنعت و کارآفرینی تبیین واحیا شد.

مسوول جشنواره انگور ارومیه تصریح کرد: ارائه طرح‌های توجیهی، فنی و اقتصادی کشت و صنعت انگور، معرفی تامین سرمایه داخلی و خارجی، حفظ سنت‌ها و توسعه توریست از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی از عرضه میوه و مشتقات انگور با تخفیف ویژه در این جشنواره خبر داد و گفت: تورهای ارومیه‌گردی و استان‌گردی به صورت صد درصد رایگان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، ارائه مقالات، بروشور، سی دی، نحوه باغداری و آشنایی با درخت انگور و نیز برگزاری موسیقی و حرکات و بازی‌های بومی و محلی از برنامه‌های این جشنواره بوده است.

وی گفت: سالانه به‌طور متوسط ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن انگور از باغ‌های ارومیه برداشت می‌شود و این شهرستان با تولید ۵۰ رقم انگور رتبه نخست در تنوع انگور کشور را دارد.