دنیای اقتصاد، مشهد، احسان صابر: معاون اقتصادی شهرداری مشهد از بسترسازی برای انتفاع مردم از سود حاصل از اقتصاد زیارت خبر داد.

محمد رضا مزجی گفت: با توجه به آمار ۲۰ تا ۳۰ میلیونی حضور زائران در مشهد، درآمدی که در اقتصاد زیارت در شهر توسط کسبه و سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف حاصل می‌شود بین ۵ تا ۸ میلیارد تومان تخمین زده شده که متاسفانه عموم مردم سهمی در این درآمد سرشار ندارند.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته اکنون بستر لازم برای مشارکت زائران در توسعه شهر و سرمایه‌گذاری در امور زیرساختی که به عنوان کارخیر محسوب می‌شود، فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در مشهد در توسعه زیرساخت‌هایی مانند قطار شهری و حمل‌ونقل عمومی در واقع کمک به زائران و مجاوران برای تسهیل تشرف به حرم رضوی محسوب می‌شود از این رو ضمن انتفاع مالی مشمول ثواب هم هست. وی با اشاره به تجربه خوب شهرداری در فروش اوراق مشارکت خط ۳ قطار شهری گفت: اگر زمینه‌های مناسب برای حضور اقتصادی زائران در مشهد فراهم شود آنها نیز از فرصت‌های طلایی اقتصادی موجود در شهر استفاده خواهند کرد.

مزجی با اشاره به تلاش‌های شهرداری مشهد برای بسترسازی حضور فعال زائران در فرصت‌های اقتصادی شهر گفت: این بسترها فراهم شده، اما چگونگی استفاده از آن، مسوولیتی است که برعهده ما است و در تلاش هستیم تا از حضور پربرکت زائران در این موضوع استفاده کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: یکی از طرح‌هایی که در حال اجرا است و منتظر تصویب نهایی شورای شهر است، تشکیل شرکت تجاری بین‌المللی مادر تخصصی زائر است.

وی خاطر نشان کرد: سهام این شرکت در مرحله نخست به شهرداری‌های سراسر کشور، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی و در مرحله بعد به عموم مردم عرضه خواهد شد. مزجی با بیان اینکه در این طرح مردم بدون محدودیت و به هر میزان سهام دلخواه خود را خریداری خواهند کرد؛ تاکید کرد: سود سالانه این سهام در ابتدای هر سال به حساب سهامداران واریز و پرداخت اصل و سود سهام نیز توسط شهرداری مشهد تضمین می‌شود.