دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: استاندار خراسان شمالی از پیشرفت ۷۴ درصدی طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به استان خبر داد.

سیدعلی‌اکبر پرویزی گفت: طرح‌های این سفر با تعهد سه تا پنج سال در حال اجرا هستند، طرح‌های زمانبر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در جلسه بررسی طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری در خراسان شمالی افزود: از زمان سفر مقام معظم رهبری به این استان شاهد اقدامات موثر و مثبتی بودیم که حاصل توجه مقام معظم رهبری و سفر ایشان بوده است. وی با بیان اینکه خدمات ارزشمند این سفر در تاریخ ثبت خواهد شد، ادامه داد: مسوولان باید تلاش کنند مصوبات این سفر را با دقت به نتیجه برسانند تا بتوانیم تمام وعده‌هایی که در سفر داده شده را به اتمام برسانیم. پرویزی تصریح کرد: عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی در حوزه پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری ارزیابی خواهد شد و هر بخشی که نیازمند حمایت باشد استانداری دریغ نمی‌کند.

وی گفت: در یک‌سال و نیم گذشته طرح‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و حتی در بسیاری از موارد به اتمام رسیده‌اند.

وی با اشاره به اعتبارات سفر رهبری افزود: ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رهبری به استان بوده که از این رقم ۹۰۰ میلیارد تومان آن سهم دولت و شرکت‌های دولتی، ۲۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلاتی در قالب تکالیف برای سازمان‌های توسعه‌ای کشور و ۵۰۷ میلیارد تومان سهم دفتر مقام معظم رهبری بوده است.

پرویزی با قدردانی از توجه دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تخصیص اعتبار به استان خراسان شمالی گفت: علاوه بر تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبار تعهدی این دفتر ۱۵ درصد نیز مازاد بر تعهد به دلیل محرومیت‌های موجود پرداخت شده است.

وی توضیح داد: دولت نیز تا ابتدای سال‌جاری از ۹۰۰ میلیارد تومان تعهدات خود ۵۰ درصد آن را تامین و پرداخت کرده است که ۴۴۵ میلیارد تومان از سهم دستگاه‌های ملی باقی مانده که از این رقم ۳۰۰ میلیارد تومان آن از سوی دولت اجرایی شده که رقم قابل‌توجهی است.