کرمانشاه پیشرو در تشکیل شورای مشورتی توسعه 

دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: نشست اعضای شورای مشورتی توسعه کرمانشاه به ریاست معاون استاندار در محل جهاد دانشگاهی استان برگزار شد. حاتمی، معاون استاندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به اهمیت هم اندیشی در مورد مسائل توسعه‌ای استان اظهار کرد: اکنون که به لطف سیاست‌های تنش‌زدا و توسعه محور دولت، کرمانشاه نیز بر اساس ظرفیت‌های خاصی که دارد در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته باید نشست‌های هم‌اندیشی برای شناسایی محورهای توسعه را را جدی‌تر برگزار کنیم.

وی با تاکید بر حضور نخبگان و استادان دانشگاهی و نیز فعالان عرصه اقتصاد در این شورا، یکی از وظایف شورا را شناخت موانع توسعه استان اعلام کرد و افزود: لازم است امکانات و اعتبارات استان روی آنچه توسعه را سهل‌تر و امکان‌پذیرتر می‌کند متمرکز شود و به همین منظور این شورا باید راهکارهایی را در این زمینه ارائه بدهد و مسیر توسعه استان را در زمینه‌های مختلف تسریع کند.

معاون استاندار با اشاره به پیشرو بودن کرمانشاه در این زمینه تصریح کرد: در حالی ما در استان این شورا را تشکیل داده‌ایم و با هم اندیشی روی موضوع‌ها و تولید محتوا فعالیت می‌کنیم که مشابه چنین حرکتی هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است و این نشان‌دهنده عزم جدی مدیریت ارشد استان و نخبگان و صاحب‌نظران برای تحقق توسعه یافتگی کرمانشاه است. حاتمی وضعیت توسعه استان را حرکتی رو به جلو دانست و بیان کرد: با توجه به رشد فزاینده الگوها و روش‌های توسعه در جهان و سرعت زیاد تکنولوژی، نمی‌توان روی آنچه هست متمرکز شد و مسلما بر مبنای نظریه «بلوغ مستمر»، نیازمند تجدید ساختار و به روز کردن امکانات هستیم. معاون استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه این شورا رصد و شناسایی مشکلات عمده استان و اظهار نظر کارشناسانه در این زمینه است که امیدوارم برآیند اقدامات و فعالیت‌های این شورا به توسعه یافتگی استان سرعت دهد و انگیزه‌های سرمایه‌گذاری در استان را تقویت کند.