دنیای اقتصاد، سمنان: استاندار سمنان با انتقاد از فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در این استان، تعطیلی این موسسه‌ها را خواستار شد.

محمد زند وکیلی در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: باید جلوی فعالیت هر موسسه مالی و اعتباری در استان که به‌طور غیررسمی فعالیت می‌کند گرفته شود.

وی با بیان اینکه فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری غیرقانونی مشکلات اجتماعی را به دنبال دارد، تاکید کرد: درصورتی‌ که در استان، موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز فعالیت دارند؛ باید مشخص و معرفی شوند تا پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

وکیلی جلب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران را مهم‌ترین سرمایه کشور اعلام و خاطرنشان کرد: جمع‌آوری این موسسه‌ها رضایت عموم مردم و جلب اعتماد آنان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مهم بانک‌ها برای رونق تولید و ایجاد اشتغال گفت: بانک‌های سمنان باید برای حمایت از تولید در این استان برنامه‌ریزی منسجم داشته باشند.

وکیلی رونق تولید و ایجاد اشتغال را دو محصول مهم بانک‌های استان سمنان دانست.

وی بابیان اینکه باید نقش اقتصادی بانک‌ها در رونق و توسعه تولید و اشتغال مشهود باشد، تاکید کرد: هر موسسه بانکی که در رونق تولید و اشتغال تاثیرگذار باشد؛ بانک توسعه‌ای محسوب می‌شود.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به قوانین متعدد درباره حمایت از تولید گفت: باید دستورالعمل‌ها و قوانین را با اجرای مناسب و برای منافع جامعه، هویت و حیات داد.