دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه از برگزاری اولین نمایشگاه «بازار کار» در استان خبر داد.

کیوان کاشفی زمان برپایی این نمایشگاه را در آذر پیش‌بینی کرد و افزود: جزئیات بیشتر و فراخوان نمایشگاه به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۶ کارگاه آموزشی به‌طور همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود، تاکید کرد: این کارگاه‌ها شامل فنون فروش و بازاریابی، اصول خود اشتغالی، بررسی فرصت‌های اشتغال استان، خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکار، اصول کاربردی کارآفرینی مبتنی بر دانش و IT و کشف شغل آینده و اصول رزومه‌نویسی هستند.

کاشفی با اشاره به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه با موضوع کار و اشتغال است و تعداد زیادی از جویندگان کار، شرکت‌ها و دستگاه‌ها برای تبادل اطلاعات و آشنایی با یکدیگر در آن حضور دارند. به گفته عضو هیات‌رئیسه اتاق ایران، در این نمایشگاه فرصت‌های کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه‌های تحصیلی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ارائه می‌شود.

کاشفی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌کند تا با برپایی غرفه، با نیروهای جویای کار ملاقات کنند و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام کنند. رئیس اتاق کرمانشاه متقاضیان کار، افراد استخدام شده، افراد در شرف استخدام، بیکاران با مهارت‌های فنی مرتبط با کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی، افراد جویای کار دوم و پاره‌وقت، علاقه‌مندان به کارآفرینی و راه اندازی کسب‌وکار، دانشجویان و دانش آموختگان مراکز فنی را از بازدیدکنندگان این نمایشگاه دانست.

وی گفت: این نمایشگاه علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان برای جست‌وجوی شغل امکان ملاقات مستقیم با کارفرمایان در محل نمایشگاه، امکان گرفتن اطلاعات درباره آنچه کارفرمایان می‌خواهند، گرفتن تجربه درخصوص مصاحبه‌های شغلی، امکان حضور رایگان در جلسات و سمینارهای آشنایی با شرکت‌ها و موسسات حرفه ای و امکان کاوش جنبه‌های مختلف بازار کار را فراهم می‌کند.

کاشفی از این نمایشگاه به‌عنوان یک رویداد بزرگ و ابتکاری در استان یاد کرد و ادامه داد: انتظار است دستگاه‌های اجرایی با حضور در این نمایشگاه به رفع معضل بیکاری استان کمک کنند، البته امکان حضور برای دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای حوزه کسب‌وکار و اشتغال و کارآفرینی نیز وجود دارد. رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی هم باید در این نمایشگاه نیازهای اشتغال خود را شفاف مطرح کند.