دنیای‌اقتصاد، اصفهان: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور تنوع بخشی به طرح‌های شهری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های شهری اصفهان برگزار می‌شود.

سیدمرتضی حسام‌نژاد، مدیر و قائم‌مقام شهردار در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان با بیان این مطلب افزود: این نخستین همایشی است که بعد از توافق هسته‌ای و به‌منظور ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود. وی با اشاره به سخنان شهردار اصفهان، که توسعه شهر و انجام وظایف شهرداری از طریق جذب مشارکت با بخش خصوصی را شعار محوری این دوره شهرداری اعلام کرده است، افزود: با مذاکراتی که شهردار اصفهان با دفتر ریاست‌جمهوری و حوزه معاونت سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد داشته، این طرح با استقبال خوبی مواجه شده و مقرر شد این همایش با حضور دو یا سه وزیر و دعوت بیش از ۶۸ گروه بازرگانی انجام گیرد. حسام‌نژاد با بیان اینکه دفتر مشارکت‌های شهرداری اصفهان در گذشته نیز به غیر از پروژه‌های ساختمانی، طرح‌های موفقی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک به‌صورت مشارکتی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به اجرا درآورده است، ادامه داد: برنامه ما این است که با تعریف انتفاع برای بخش خصوصی،‌از حوزه‌هایی مانند گردشگری، پسماند، انرژی و فضای سبز و به‌منظور اجرای وظایف شهرداری و حفظ محیط‌زیست طرح‌های خوبی تعریف شده و منجر به جذب سرمایه‌گذار در اصفهان شود.

وی با بیان اینکه اتاق فکر شهرداری اصفهان به‌منظور جمع‌آوری نظرات مختلف و انتخاب بهترین شیوه‌های جذب سرمایه‌گذار تشکیل شده است، افزود: هدف از تشکیل اتاق فکر پیشرفت و توسعه شهری و حمایت سرمایه‌گذاران و ترغیب آنها به‌منظور تحقق اهداف و توسعه پایدار شهر است.

قائم‌مقام شهردار در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان افزود: ستون فقرات حرکت شهرداری اصفهان در این دوره در محور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها، حوزه گردشگری است و با توجه به سیل گردشگرانی که به سمت کشور رهسپار شده‌اند نیاز است تا به رسم دیرین و سنت‌های گذشته برای پذیرایی از میهمانان خانه‌تکانی مناسبی در حوزه‌های گردشگری انجام دهیم. وی ادامه داد: به‌عنوان مثال ساخت و تجهیز هتل‌های زودبازده که سریع بهره‌برداری شوند، در دستور کار است. بازسازی خانه‌های تاریخی که ظرفیت تبدیل شدن به میهمان‌پذیر را دارند از راهکارهای کوتاه‌مدتی است که نیازی به زمان طولانی ندارد و شهروندان نیز می‌توانند در این زمینه وارد شوند. علاوه بر آن بازسازی و مرمت فضاها و بناهای تاریخی و آمادگی شهر و شهروندان اصفهانی از دیگر اقداماتی است که باید انجام بگیرد.