وعده بخشدار برای حل مشکل  آب کشاورزی کهریزک

دنیای اقتصاد، شهرری، روح اله حسین زاده: بخشدار کهریزک از برنامه‌ریزی برای رفع مشکل آب کشاورزی این بخش از طریق تصفیه‌خانه جنوب تهران خبر داد.

سیدناصر موسوی تامین آب کشاورزی را از جدی‌ترین مطالبات مردم این بخش اعلام کرد و افزود: به‌دلیل توجه ویژه‌ای که فرماندار ری برای حل مشکل آب مورد نیاز اراضی داشت، هماهنگی‌هایی انجام شده که آب مورد نیاز مزارع کشاورزی ری از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران تامین شود.

وی افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم مشکل کمبود آب را در روستاهای عظیم‌آباد، اسماعیل آباد، درسون آباد، ده نو و روستاهای پایین دست کهریزک برطرف کنیم.

موسوی آب شرب را دغدغه دیگر ساکنان این بخش دانست و اظهار کرد: حفر یک حلقه چاه در روستای قلعه نو چمن یکی از اقدامات بخشداری برای حل مشکل آب شرب ساکنان بوده است.

موسوی در ادامه به نوسازی روستاها اشاره کرد و افزود: با همت فرماندار از محل دریافت عوارض آلاینده‌ها اعتباراتی به عمران روستاها اختصاص داده شد.

به گفته وی، جلوگیری از فعالیت واحدهای جمع آوری ضایعات پلاستیک، ساماندهی ۷۰۰ انبار تجاری و ایمن سازی و بهسازی کمربندی دوم تهران از دیگر اقدامات بخشداری کهریزک است.

بخشدار کهریزک رسالت اصلی بخشداری‌ها را هماهنگی و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های خدمات رسان اعلام کرد و افزود: از برنامه‌های مهم بخشداری رسیدگی به مطالبات مردم و حل مسائل بین دستگاه‌های خدمات رسان است تا بتوانیم از اتلاف وقت مردم و هدر رفتن بیت المال جلوگیری کنیم.

وی اداره‌های دولتی کهریزک را مورد خطاب قرار داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه‌ریزی دقیق در عملکرد مجموعه تحت مسوولیت خود کنترل لازم را داشته باشند تا بتوان در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیده اند، مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کرد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه انبارهای عمومی بسیاری در کهریزک وجود دارد؛ همچنین به‌دلیل استقرار پالایشگاه شهید تندگویان، مرکز دفن زباله آراد کوه و قرار گرفتن این بخش در مسیر ترانزیتی ۷ استان و همجواری با پایتخت، این بخش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع مدیریت و برنامه‌ریزی ویژه‌ای به‌منظور حل مشکلات و مطالبات ساکنان آن را می‌طلبد.