دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در پنج ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار متر حفاری در چاه‌های توسعه‌ای و تعمیری این شرکت به ثبت رسیده است.

محمدمهدی زارعی با بیان این مطلب افزود: مجموع متراژ حفاری‌های صورت گرفته ۱۰۰هزار متر بوده است که ۹۰ هزار متر آن در چاه‌های توسعه‌ای و ۱۰ هزار متر دیگر در چاه‌های تعمیری انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۶۳ حلقه چاه توسعه‌ای و تعمیری حفاری شده است، خاطرنشان کرد: در این میان، ۲۲ حلقه چاه به‌صورت جهت‌دار (Directional) تعمیق شده است.

زارعی با بیان اینکه اکنون حفاری و تعمیر چاه‌ها با استفاده از ۵۱ دستگاه حفاری ادامه دارد، ادامه داد: در پنج ماه نخست سال، ۲۹۳ فقره عملیات لوله مغزی سیار نیز روی چاه‌های نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب راهبری شده است.

معاون حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۲ حلقه چاه به روش زیر تعادلی (UBD) حفاری شده است، خاطرنشان کرد: توسعه حفاری چاه‌های نفت و گاز با به‌کارگیری فناوری روز دنیا، از برنامه‌های راهبردی در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.