دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین از تشکیل خانه معدن در استان با حضور نماینده خانه معدن ایران در استان خبر داد.

علی پرزحمت گفت: خانه معدن پس از برگزاری انتخابات بین داوطلبان عضویت در هیات رئیسه برای نخستین بار در استان تشکیل شد. وی افزود: ایجاد تشکل میان دارندگان پروانه بهره‌برداری از معادن و بهره‌برداران معادن استان از وظایف اصلی این تشکل است.

وی با بیان اینکه از ایجاد اتاق معدن ایران سال‌ها می‌گذرد، تصریح کرد: در قزوین تاکنون چنین تشکلی وجود نداشت.

وی با اشاره به اهداف و وظایف خانه معدن، گفت: ارتقای سطح علمی و فناوری در تولید مواد معدنی، ایجاد کارخانه‌های فرآوری و صنایع معدنی، ارتقای فعالیت‌های تخصصی در استان، بازاریابی و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور در بازارهای جهانی از مهم‌ترین اهداف تشکیل خانه معدن در استان است.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی در مورد معادن و صنایع معدنی، انتشار کتب و نشریات علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها، همکاری با دولت در تهیه و تدوین لوایح قانونی، هماهنگی و همکاری با تشکل‌های معدنی در پیشبرد امور بخش معدن، همکاری با متولیان دولتی بخش معدن و سایر موارد از دیگر وظایف خانه معدن محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در پایان اظهار امیدواری کرد: با تشکیل خانه معدن در استان شاهد رونق بیشتر بخش معادن باشیم.