دنیای اقتصاد، رشت: همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار گیلان طرح‌های گازرسانی به روستاهای گیلان افتتاح شدند.

براساس این گزارش ۱۱ طرح گازرسانی روستایی در شهرستان رودبار به بهره‌برداری رسید.

ظهیری، مدیرعامل شرکت گاز گیلان در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به روستاهای رودبار گفت: تا دو سال گذشته ۲۲ درصد از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند بودند، اما با حمایت‌های استاندار و تلاش کارکنان شرکت این برخورداری اکنون به ۵۱ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های بند (ق) در این شهرستان اظهار کرد: دو خوشه برای رودبار تعریف شده است که با اجرای این دو خوشه ۳۷ روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند، با گازدار شدن این تعداد روستا، درصد برخورداری از گاز به بالای ۷۶ درصد می‌رسد. افتتاح طرح گازرسانی به ۸ روستای شهرستان املش از دیگر طرح‌های شرکت گاز گیلان بود که به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: املش دارای ۱۲۹ روستا با جمعیت ۷۴۰۰ خانوار است که تاکنون ۷۴ روستای آن با درصد برخورداری ۷۶/ ۶ درصد از نعمت گاز بهره‌مندند.

وی با بیان اینکه این میزان برخورداری از گاز از نرم استانی هم بالاتر است، افزود: اکنون طرح گازرسانی در ۱۲ روستای این شهرستان در مرحله شبکه گذاری است که امیدواریم تا پایان سال بهره‌برداری شود.

ظهیری افزود: با افتتاح طرح گازرسانی در این ۸ روستا، ۵۰۰خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

طرح گازرسانی به ۶ روستای شهرستان خمام نیز در مراسم دیگری به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

ظهیری در مراسم افتتاح این طرح‌ها اعلام کرد: میزان برخورداری از گاز در روستاهای این شهر تا دو سال گذشته ۶۰درصد بود که اکنون به ۸۷ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان ادامه داد: با روشن شدن مشعل گاز در روستای کته سر، همزمان ۶ روستا با ۱۲۷۳ خانوار و جمعیت ۶۵۰۰ نفر از نعمت گاز بهره مند شدند.

طرح‌های گازرسانی به دو روستای آلیان فومن و چوبر شفت نیز افتتاح شدند.