دنیای اقتصاد، رشت، محدثه بی آزار: رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: ارتقای کیفیت ارائه خدمات به گردشگران، افزایش سرانه فضای سبز و گردشگری در منطقه آزاد انزلی و استان و نیز نقش توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ایجاد امکانات و تسهیلات مناسب در رشد حضور مسافران این منطقه حائز اهمیت است.

رضا مسرور با بیان اینکه افزایش سطح استانداردهای خدمات شهری، امکانات و خدمات‌رسانی این سازمان به ساکنان و گردشگران منطقه، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سازمان در حوزه گردشگری است، افزود: به‌منظور بهبود منظر شهری، افزایش جاذبه‌های گردشگری و ضریب اقامت گردشگران و توسعه امکانات و خدمات تفریحی برای ساکنان منطقه، دو بوستان طالب آباد و چپرپرد پایین در مساحت ۱۰ هکتار از سوی این سازمان ساخته شده است که به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده گردشگران از خدمات مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی، آمادگی سازمان را برای ساخت مرکز تفریحات دریایی در طالب آباد با استانداردهای مناسب همچون مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی اعلام کرد. مسرور در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌های گیلان اظهار کرد: این سازمان تسهیلات لازم برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان با خودروهای پلاک منطقه آزاد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته و طرح‌های توسعه، طرح‌های عمرانی و برنامه‌های سازمان در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و فعالسازی کریدورهای بین‌المللی در این منطقه اعلام کرد: این سازمان تمامی معافیت‌ها و مجوزهای لازم برای تجهیز و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با ماشین‌های پلاک این منطقه را صادر کرده که اعمال این معافیت به‌منظور نوسازی ناوگان شهری شهرهای گیلان و واردات ماشین‌آلات عمرانی، راهسازی و کشاورزی بابهره مندی از تکنولوژی‌های نوین از اقدامات این سازمان برای بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی به‌منظور توسعه استان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه بسترسازی برای حضور سرمایه‌گذار مهم‌ترین راهکار برون رفت از مشکلات اشتغال استان در دوران پساتحریم است، گفت: با توجه به تحولات اخیر که در روابط سیاسی و اقتصادی کشور روی داده باید از فضای موجود با تکیه بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان و منطقه آزاد انزلی در جهت جذب سرمایه‌گذار به‌منظور ایجاد اشتغال مولد بهره برد؛ چرا که به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته موضوع بیکاری از مشکلات اصلی استان است. مسرور با بیان اینکه باید فضای روانی مثبتی برای حضور سرمایه‌گذاران مهیا کرد، افزود: جذب سرمایه‌گذار در منطقه آزاد انزلی و استان نیازمند عزم جدی مسوولان است که در این میان شوراهای اسلامی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

وی رویکرد سازمان متبوع خود را تعامل با استان در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در زمینه بسترسازی برای حضور گسترده سرمایه‌گذار اعلام کرد و گفت: تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری امکان سنجی شده از سوی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استان برای تسریع در جذب سرمایه‌گذاران ضروری است. مسرور فراهم‌کردن امکان بازدید شهرداران و فرمانداران شهرهای استان از منطقه برای الگوبرداری از طرح‌های عمرانی و خدمات گردشگری ایجاد شده به همراه معرفی سرمایه‌گذار به رشت و انزلی و دیگر شهرهای استان را از اقدامات انجام شده به‌منظور توسعه شهرها دانست و خاطرنشان کرد: دوره‌های توانمند سازی مختلفی برای ساکنان منطقه در حوزه‌های اقتصادی، صنایع دستی و کشاورزی در حال اجرا است و آمادگی داریم برای حضور شهروندان در این دوره‌های مهارت آموزی اقدام کنیم.