دنیای اقتصاد، اصفهان، نسرین احمدی فخر: سرپرست بازرسی فنی طرح های مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با افزایش توانمندی فولاد مبارکه در تولید ورق‌های ویژه، این شرکت در فهرست سازندگان اصلی مجاز شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

حمیدی در دیدار از خطوط تولید فولاد مبارکه افزود: یکی از پر مصرف ترین فولادهایی که شرکت نفت فلات قاره در طرح‌های خود از آن استفاده می کند ورق‌های API X۴۲ تولید شده در فولاد مبارکه است که بعد از اجرای عملیات تکمیلی روی آنها در قسمت خطوط لوله ساحلی و دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: ورق مورد نیاز این لوله‌ها را که از جنس X۴۲، X۵۲ و X۶۰ هستند، فولادمبارکه تولید می کند. ورق‌های تولید شده در کارخانه لوله سازی اهواز طی عملیاتی به لوله تبدیل می شوند و پس از انجام تست‌های بسیار دقیق در شرکت نفت فلات قاره برای ساخت سازه سکوهای دریایی و خشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

حمیدی در ادامه گفت: فولاد مبارکه هم‌اکنون به فناوری تولید ورق‌های مورد نیاز مخازن تحت فشار A۵۱۶ و تولید ورق‌های مورد نیاز در ساخت مخازن اتمسفریک کف مخازن (A۲۸۳) دست یافته است و مقادیر قابل توجهی از نیاز شرکت نفت فلات را در این زمینه برآورده می کند ضمن اینکه این شرکت درخطوط تولید خود تولید لوله های فرآیندی را نیز در دست بررسی و تحقیق قرار داده است.

سرپرست بازرسی فنی پروژه های مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران اضافه کرد: تا پیش از اینکه فولادمبارکه به این سطح از توانمندی تولید ورق‌های خاص به‌ویژه ورق‌های موردنیاز در صنعت نفت و گاز دست پیدا کند، عمده ورق‌های مورد نیاز این صنعت از خارج از کشور تامین می‌شد، این در حالی است که اکنون فولادمبارکه ۷۰ درصد نیاز شرکت نفت فلات قاره به ورق‌های فولادی را تامین می‌کند.