دنیای اقتصاد، بوشهر، اصغر اقبال مجرد: استاندار بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت ۴۰۹ طرح عمرانی با ۳۰۹۲میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال اعتبار در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مصطفی سالاری افزود: شمار طرح‌های افتتاحی هفته دولت امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. وی اضافه کرد: همچنین در هفته دولت امسال عملیات اجرایی ۱۰۵ طرح با اعتبار ۱۲۰۷ میلیارد و ۴۵۶میلیون ریال در استان آغاز می‌شود.

وی گفت: طرح‌های افتتاحی در هفته دولت امسال در زمینه احداث و مرمت شبکه‌های آبرسانی روستایی و شهری، تامین برق، حمل و نقل و راه سازی است.

استاندار بوشهر گفت: از جمله این طرح‌ها بزرگراه گناوه - دیلم است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و به‌دلیل آمار بالای تصادفات جاده‌ای این طرح باید امسال تکمیل شود.

وی درباره محور برازجان - گناوه نیز گفت: بخش عمده‌ای از این محور به‌جز کمربندی آبپخش تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد. وی درباره تبدیل جاده دالکی به کنارتخته نیز گفت: این محور تنها بخشی از راه ارتباطی بوشهر - شیراز در استان است که تبدیل به بزرگراه نشده و تبدیل آن به بزرگراه از تصمیم‌های سفر دولت تدبیر و امید به بوشهر است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: طرح جاده دالکی به کنارتخته یک پروژه ۷۰۰ میلیارد ریالی است که با توجه به انتخاب پیمانکار و ابلاغ اعتبارات عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

سالاری در مورد بزرگراه دیر- بوشهر نیز گفت: هم‌اکنون اجرای دو قطعه از این بزرگراه آغاز شده و در تلاشیم در کوتاه‌مدت دو قطعه دیگر این محور را نیز از سمت شهرستان دیر اجرایی کنیم.