دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت‌الله غفاری: رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته دولت، ۵۴ طرح در بخش کشاورزی با اعتبار ۲۱۸میلیارد و۱۲۱میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

ذبیح‌الله غریب افزود: از این میزان اعتبار، ۷۵ میلیارد و۹۱۱ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و ۱۴۲میلیارد و ۲۱۰میلیون ریال از محل اعتبارات بانکی تامین شده است.

وی اظهار کرد: از تعداد طرح‌های قابل افتتاح، ۴۰طرح در بخش آب وخاک و امور فنی و مهندسی، ۵ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی، ۳ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی، ۲ طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و ۴ طرح در بخش شیلات و امور آبزیان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۷۵۷ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند و برای ۵۲۷نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲۲۵نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

غریب با اشاره به کسب رتبه اول تولید ماهیان سردابی، رتبه اول تولید بادام، رتبه دوم اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، رتبه نهم تولید گوشت قرمز، رتبه ۱۱تولید سیب زمینی و رتبه ۲۲تولید گندم توسط استان گفت: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری تنها یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است کسب رتبه‌های برتر تولیدات کشاورزی نشان‌دهنده موفقیت تولیدات بخش کشاورزی در این استان و لزوم توجه دست‌اندرکاران و سرمایه‌گذاری دراین بخش است.

وی با بیان اینکه خشکسالی از بحران‌های مهم این بخش است و تاثیر مستقیمی بر تولیدات کشاورزی دارد، افزود: از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی برای کاهش خسارت و مقابله با خشکسالی است که در این زمینه اقدامات قابل توجهی از جمله افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات استانی برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سال ۹۳ و پیش‌بینی اختصاص ۳۵۰میلیارد ریال اعتبار به این منظور در سال جاری انجام شده است.