دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: استاندار خراسان شمالی از بهره‌برداری ۳۸۶ طرح به مناسبت هفته دولت خبرداد وگفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

سیدعلی‌اکبر پرویزی گفت: ۱۳ طرح گازرسانی روستایی جزو این طرح‌ها است که ۵۹۹۱ روستایی از آن بهره‌مند می‌شوند.

پرویزی با اشاره به اینکه ۵۳ طرح برق‌رسانی به شهرها و روستاها نیز با ۱۵۳ هزار و ۸۲۹ میلیون ریال بهره‌برداری می‌شوند، افزود: این طرح‌ها برای ۱۱ روستا و چهار شهرک روستایی با ۴هزار متقاضی روستایی و ۱۱ هزار متقاضی شهری قابل استفاده است.

وی در ادامه از بهره‌برداری ۱۰ مدرسه با ۶۰ کلاس درس نیز خبر داد و گفت: ۳۲ مدرسه با ۲۰۴ کلاس درس نیز تا مهر آماده افتتاح خواهد شد.

پرویزی تعداد طرح‌های‌ قابل بهره‌برداری جهاد کشاورزی استان را نیز ۳۴ طرح شامل ۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، ۸ طرح امور عشایر، ۱۱ طرح آبرسانی شهری، ۷ طرح آبرسانی روستایی و دو طرح صنعتی اعلام کرد و افزود: ۲۳ طرح بنیاد مسکن، ۵ طرح صدا و سیما، ۲۱ طرح فرهنگی، آموزشی و بنیاد شهید و ۱۰۷ طرح مربوط به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری ۱۷ طرح دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۶۰۰ تخت در شهرهای شیروان، بجنورد و جاجرم آماده بهره‌برداری هستند و احداث بیمارستان‌های مصوب استان هم تا هفته دولت سال آینده به پایان خواهد رسید.

استاندار خراسان شمالی مجموع طرح‌های عمرانی، ملی و استانی مرکز استان را در هفته دولت ۳۹ طرح اعلام کرد و گفت: از مجموع ۳۸۶ طرح قابل بهره‌برداری به تفکیک شهرستان‌ها، در مانه و سملقان ۳۵ طرح، در اسفراین ۹۹ طرح، در جاجرم ۴۸ طرح، در شیروان ۶۱ طرح، در فاروج ۳۰ طرح، در گرمه ۲۳ طرح و در راز و جرگلان ۴۹ طرح به بهره‌برداری می‌رسند.