بهره‌برداری از 19 طرح عمرانی در ورامین

دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، سمیه باقری: معاون امور عمرانی استانداری تهران به منظور بررسی مشکلات و موانع پیشرفت طرح‌های شهری ورامین به دعوت شهردار ورامین به این شهرستان سفر کرد.

در این سفر به دلیل محدودیت زمان تنها پنج طرح شهری و در دست اجرا بررسی شد.

طرح‌های ۳۰ متری کهنه‌گل، پارک شهید شقاقی‌وند در منطقه کاظم‌آباد، بازگشایی معابر شهرک مدرس، تراش و روکش آسفالت خیابان‌های اصلی خیرآباد، شهید بهرام مصیری و معرفت از طرح‌هایی هستند که بررسی شدند.

قدردانی از عملکرد شهردار ورامین

کریمی در دیدار از طرح پارک شهید شقاقی‌وند گفت: ساخت پارک و فضای سبز و ایستگاه دوچرخه در این فضای محروم اقدام مفیدی است، از این‌رو باید ترتیبی اتخاذ شود تا این نوع تسهیلات در نقاط حاشیه‌ای ورامین که امکانات کمتری دارند، نیز ایجاد شود. در ادامه معاون امور عمرانی استانداری تهران از منطقه صنعتی خیرآباد دیدن کرد.

وی با اشاره به اهمیت بخش صنعتی در ورامین خواستار تسریع در تکمیل طرح‌های مرتبط با این بخش شد.

کاهش 50 درصدی تصادفات مرگبار

کریمی در ادامه از اتاق مانیتورینگ در شهرداری ورامین بازدید کرد.

حسین دهقان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین در این بازدید با اشاره به عملکرد گسترده این مرکز طی ۱۵ ماه اخیر گفت: اقدامات ترافیکی گسترده‌ای در این مدت با پیگیری شهردار ورامین انجام شده است. وی ادامه داد: در این مدت، ۱۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که توسط تیم متخصص به اصلاح هندسی آن پرداختیم.

دهقان با اشاره به اینکه ورامین به شهر بی‌چراغ معروف است، افزود: در این مدت تقاطع‌های پرتردد و حادثه‌خیز شهر به چراغ راهنمایی زماندار مجهز شدند که این اقدام باعث ایمنی بیشتر شهر شد.

دهقان اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک ورامین یکی دیگر از این اقدامات است. اکنون ۳۰ دوربین در نقاط مختلف شهر به‌صورت ثابت نصب شده تا نقاط پرتردد بررسی شوند. در فازهای بعدی این طرح قرار است دوربین‌های ثبت تخلف و تردد شمار نیز توسط شهرداری نصب شوند.

وی بیان کرد: اعتبار این پروژه تا زمان اتمام حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ورامین درباره کاهش میزان تصادفات گفت: آمار ارائه شده راهبر در جلسه شورای ترافیک نشان می‌دهد که در ۵ ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش تصادفات فوتی داشته‌ایم.

افتتاح 19 طرح عمرانی

معاون استانداری تهران در ادامه از افتتاح ۱۹ طرح عمرانی در ورامین به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمترین اعتبار را نسبت به سال‌های قبل به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده‌ایم اما تعداد، کیفیت، انتخاب و اولویت‌گذاری طرح‌ها بسیار خوب بوده و عملکرد خوبی ارائه شده است.

وی افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح می‌شوند.

کریمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تسهیلات خاصی برای راه‌اندازی سینما در این شهر در نظر گرفته شده است، گفت: درباره ایجاد بخش‌هایی همچون سینما سیاست‌گذاری‌ها بر این است که بخش خصوصی با استفاده از تسهیلات در این موارد اقدام کند، شهرداری نیز آمادگی کامل برای همکاری دارد.

پیگیری پروژه‌های عمرانی جوادآباد

در ادامه این سفر، معاون امور عمرانی استانداری تهران از طرح‌های جوادآباد دیدن کرد و گفت: پیگیری طرح‌های عمرانی جوادآباد در دستور کار است.