دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی آذربایجان شرقی خبر داد.

منصور آیرم در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های دو جانبه ایران و نخجوان گفت: در پی برگزاری موفق اولین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی آذربایجان غربی در نخجوان، تصمیم بر این گرفته شد تا نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان شرقی نیز در این کشور و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های نخجوان در منطقه آزاد ارس برگزار شود.

وی برپایی نمایشگاه در نخجوان را آغاز فصل جدیدی در توسعه بیش از پیش مناسبات دوستانه دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌های امضا شده برای همکاری‌های فی مابین و نیز اراده جدی مقامات دو کشور زمینه را برای افزایش توسعه همکاری‌ها فراهم کرده است.

آیرم با بیان اینکه در نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان غربی در نخجوان، ۲۰شرکت بازرگانی و صنعتی از پنج استان، نمونه‌هایی از توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود را عرضه کردند، افزود: امید است با افزایش تعاملات دو جانبه در بخش‌های مختلف، مردم نخجوان و ایران از منافع توسعه روابط به‌طور متقابل بهره مند شوند.

سرکنسول ایران در نخجوان در پایان با اعلام اینکه نخجوان دروازه ورود به حوزه کشورهای آسیای میانه است، گفت: با سرمایه‌گذاری‌های خوبی که در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس صورت گرفته و ادامه دارد، آماده همکاری برای تحکیم روابط اقتصادی و معرفی هلدینگ‌های نخجوان به سرمایه‌گذاران ایرانی هستیم.