دنیای اقتصاد، بندرعباس: ۷ طرح زیر بنایی در بخش دریایی و بندری با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و دو طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۷۴ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت در هرمزگان آماده افتتاح و کلنگ زنی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با اعلام این خبر افزود: این اداره به منظور گرامیداشت هفته دولت ۴ طرح عمرانی و۲ طرح مرتبط با بخش فنی و نگهداری و یک طرح در حوزه سرمایه‌گذاری آماده افتتاح دارد.

وی افزود: مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این ۷ طرح ۳۰۵ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

وی با تشریح طرح‌های عمرانی که بیشتر آنها در بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران اجرایی شده است، گفت: تکمیل مسیر دسترسی به سایت VTSجزیره لارک و همچنین سه طرح احداث ساختمان پاس کشتی، تعمیرات اساسی جاده‌ها و نوسازی اماکن بندر شهید رجایی از طرح‌های عمرانی است که برای اجرای این طرح‌ها ۱۲۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با برشمردن طرح‌های بخش فنی و نگهداری که اعتبار صرف شده برای آنها حدود ۲۵ میلیارد ریال است، گفت: دو فروند اسکله شناور بندر شهید ذاکری و همچنین یک فروند اسکله مسافری بندر تفریحی کندالو در جزیره قشم طرح‌های‌های قابل افتتاح واحد فنی این اداره است.

به گفته ایدنی، طرح پایانه ورود و خروج کامیون در بندر شهید رجایی با اعتبار ۱۶۲ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌هایی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا شده است.

وی در ادامه به طرح‌های در دست اجرا در بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: ایجاد موتورپول و تعمیرگاه تجهیزات و همچنین احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به‌عنوان طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محسوب می‌شود که با اعتبار ۳۷۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۰ نفر کلنگ زنی می‌شوند. وی هدف عمده اجرای این طرح‌ها را هموارسازی مسیر تبدیل بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم، توسعه بنادر مسافری و جزایر، ایجاد بستر مناسب برای حمل‌ونقل دریایی و مسافری و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال دانست.

اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان راهبری بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک در جنوب ایران را برعهده دارد؛ منطقه‌ای با ۲۲۳۸ کیلومتر مرز ساحلی که در محدوده آن حدود ۹۰ درصد سفرهای دریایی و ٦٠ درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالای کشور انجام می‌شود.