دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شهر جدید رامین اهواز گفت: ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در این شهر در حال اجرا است.

شاپور رستمی افزود: تعریض و ایمن‌سازی ورودی شهر به طول چهار کیلومتر، یک مدرسه ۱۰ کلاسه در دو مقطع دبستان و راهنمایی، مسجد، فضای سبز با کاشت ۲۰ هزار اصله نهال و یک زمین چمن مصنوعی از جمله این طرح‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا آبان به بهره‌برداری خواهند رسید، تصریح کرد: شهر جدید رامین باید شهری سبز شناخته شود که به همین منظور در ساخت این شهر هیچ‌گونه دیواری ایجاد نمی‌شود و حصار بین منازل فضای سبز خواهد بود.

رستمی در ادامه گفت: «رامین» جزو ۱۶ شهر جدید کشور است که پس از اتمام ساخت ۶۳ هزار نفر در آن ساکن می‌شوند، به طوری که این شهر سرریز جمعیتی اهواز را در خود جای خواهد داد.

وی افزود: ۵۷۳۳ واحد مسکونی مهر در این شهر در حال ساخت است که این واحدها تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت دارند.

مدیرعامل شهر جدید رامین با اشاره به ساخت باغ ویلا در این شهر گفت: این باغ ویلاها هرکدام با وسعت ۱۰۰۰ مترمربع با هدف ایجاد محیطی شاد و سرسبز برای اوقات فراغت خانواده‌های خوزستانی ساخته می‌شوند ضمن اینکه زمین‌های فروشی برای این منظور از طریق مزایده به اطلاع عموم خواهد رسید.

رستمی افزود: ۱۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در اطراف این شهر وجود دارد که پس از استقرار خانواده‌ها به‌منظور کشت و زرع در اختیار کارشناسان کشاورزی که بومی این شهر هستند، گذاشته می‌شود که البته برنامه‌ریزی‌هایی برای احداث یک پارک صنعتی نیز در حاشیه شهر انجام شده است.

رستمی با اشاره به نصب دوربین در شهر به‌منظور حفظ ایمنی عنوان کرد: ورودی‌های اطراف شهر نیز مسدود می‌شود.