طرح پروپیلن پتروشیمی خراسان نیازمند 3 هزار نیروی مستعد

دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: در پی نشست دوجانبه مدیریت شرکت پتروشیمی خراسان و مدیران اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر در زمینه‌های فنی و مهندسی به امضا رسید.

سیدحسین میرافضلی، عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل پتروشیمی خراسان با تاکید بر اینکه به‌زودی با رفع موانع پیشرو اقدامات زیربنایی اجرای طرح پروپیلن (GTPP) در پتروشیمی خراسان آغاز خواهد شد، در مراحل ساختمان و نصب این طرح عظیم صنعتی، بیش از سه هزار نفر نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز است. از این رو این تفاهم‌نامه می‌تواند بستر مناسبی برای ورود نیروی‌های مستعد استان در گردش کار این طرح بزرگ اقتصادی باشد.

وی با اشاره به ایجاد منطقه ویژه پتروشیمی در حاشیه فضای کنونی مجتمع اظهار کرد: ایجاد منطقه ویژه پتروشیمی و اجرای طرح GTPP امکان ایجاد خوشه‌های صنعتی فراوانی را در منطقه رقم خواهد زد؛ امکانی که منطقه را به قطب پتروشیمی شمال و شمال شرق کشور تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: نیاز اولیه این تحول عظیم تربیت نیروی ماهر صنعتی است که البته با پیگیری جدی این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد.

رضایی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای نیز ظرفیت بالای تخصصی در پتروشیمی را از فرصت‌های موجود در استان دانست و اظهار امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم‌نامه نیروهای متخصص، ماهر و تربیت یافته به ساختارهای صنعتی استان وارد شوند.

وی مهارت بخشی به نیروهای جویای کار، ارتقای دانش‌های کاربردی و امکان‌سنجی تخصص‌های لازم را از اهداف این تفاهم‌نامه اعلام کرد.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه مشترک پتروشیمی خراسان و اداره کل فنی و حرفه‌ای امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه با همکاری واحد آموزش شرکت پتروشیمی خراسان و معاونت آموزشی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیروهای مستعد در حوزه‌های فنی و صنعتی برای ورود به مراکز صنعتی، مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.