دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: این استان در صنایع نانو، «های‌تک» و دانش‌بنیان پیشتاز است و می‌تواند به‌عنوان قطب فناوری‌های نوین و الکترونیک ایفای نقش کند.

علی پرزحمت در نشست تخصصی صاحبان صنایع الکترونیک استان با مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک افزود: تاکنون اقدامات موثری در مراکز رشد و فناوری استان انجام شده است که امیدواریم با تعامل بیشتر میان شرکت‌های تخصصی و دانش‌بنیان با صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک بتوان این شرکت‌ها را تقویت کرد.

علی وحدت، مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر اهمیت توجه به صنایع الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعت تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه حوزه صنایع الکترونیک ۷۰ درصد از صنایع «های‌تک» را پوشش می‌دهد و به واسطه‌ گستردگی که دارد هم حوزه نرم‌افزار و هم صنایع مخابراتی را شامل می‌شود، یکی از مهم‌ترین حوزه‌های صنایع نوین محسوب می‌شود.

این مسوول با اشاره به وظایف صندوق حمایت از صنایع الکترونیک اضافه کرد: از آنجا که برای انجام هر کار اقتصادی و اجرای ایده‌ها، به تامین منابع نیاز است این صندوق سعی کرده در حوزه‌های مختلف از صنایع کوچک تا بزرگ را حمایت کند.

رضا قربانی، رئیس اداره امور اقتصادی و برنامه‌ریزی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک نیز در این نشست گفت: این صندوق با هدف حمایت مالی و اعتباری از بخش‌های خصوصی و تعاونی تاسیس شده است و برای صدور ضمانت‌نامه‌ها، خدمات کشاورزی و سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: تقویت تولیدات داخلی، ایجاد اشتغال‌، توسعه صادرات، توسعه فناوری نوین و حمایت از پژوهش‌ها از اولویت‌های این صندوق است.

این مسوول بیان کرد: از سوی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به صاحبان صنایع تا سقف ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با نرخ ۶ تا ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

قربانی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار تقاضای وام بانکی به صندوق حمایت از صنایع الکترونیک ارائه شده که از این میزان هزار طرح منجر به اخذ قرارداد شده است.