دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند حلقه مفقوده بین دانش و فناوری و تولید ثروت را به هم متصل کند.

هدایت حاتمی به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر نهادی که در کشور تاسیس شده هدف و رسالتی داشته تا خلأ‌های موجود را مرتفع کند، افزود: مهم‌ترین هدف تاسیس جهاد دانشگاهی نیز ایجاد روحیه جهادی در حوزه علم و فناوری بوده است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد جهاد دانشگاهی، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی هم در بعد اطلاع‌رسانی موفق بوده، هم خلأ‌های علمی را پر کرده و هم در ایجاد ارتباط بین صنعت، دانشگاه و فناوری موثر بوده ‌است. به گفته حاتمی مقوله مهمی که اکنون جهاد دانشگاهی باید بر آن بیشتر تمرکز کند اقتصاد دانش‌بنیان است. وی با بیان اینکه در کشور نهادها و مراکز علمی خوبی داریم و از نظر رشد علم نیز جزو کشورهای برتر جهان هستیم، گفت: مقالات، کشفیات، اختراعات و فناوری خوبی داریم، اما نتواسته‌ایم در تولید ثروت از آنها خوب استفاده کنیم. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه اظهار کرد: اکنون جهاد دانشگاهی باید بین ثروت و اقتصاد و علم و فناوری اتصال ایجاد کند.

حاتمی تصریح کرد: این اقدام در بستر شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری صورت می‌گیرد و جهاد دانشگاهی باید با تزریق روحیه جهادی به این بخش‌ها، آنها را حمایت کند.

وی اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم را از تاکیدات مهم مقام‌معظم رهبری دانست و اعلام کرد: دولت تدبیر و امید نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.