دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاران بومی برای ایجاد صنایع کوچک هستیم.

محمد جعفری در نشستی به مناسبت روز ملی حمایت از صنایع کوچک، افزود: متاسفانه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته شرق و غرب استان سرمایه‌گذاری بزرگی برای شهرک‌های صنعتی انجام نشده است، چراکه سرمایه‌گذاران غیر بومی زیر بار ایجاد کارگاه‌های صنعتی کوچک نمی‌روند. وی بیان کرد: با وجودی که سال گذشته در شرق اصفهان ۸۰ درصد تخفیف برای زمین از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شد اما سرمایه‌گذاران رغبتی برای سرمایه‌گذاری از خود نشان ندادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به ایجاد کارگاه‌های کوچک از سوی شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: جوانان شهرهای مختلف استان از این کارگاه‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری برای اشتغال بیشتر استقبال کرده‌اند. وی تصریح کرد: به این منظور بستر لازم برای ایجاد ۵۳۵ کارگاه را در ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی استان ایجاد کردیم که ۱۷۰ مورد مربوط به اردستان و حدود ۹۰ مورد مربوط به فریدن است.

جعفری ادامه داد: در سال‌های گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت به شرکت شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شد.

وی به تفاهم‌نامه‌ در حال انعقاد بین سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی با شرکت بیمه ایران اشاره و بیان کرد: با توجه به ریسک‌های موجود در صنایع کوچک و متوسط، بیمه ایران با یک سیاست حمایتی، صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌های صنعتی را با کمترین هزینه تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در ادامه از راه‌اندازی مرکز فناوری و کسب‌وکار در سال جاری در شهرک فناوری اصفهان خبر داد و گفت: توان رقابتی صنایع کوچک و متوسط کشور به‌دلیل نبود مهارت و عقب ماندن از تکنولوژی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه بنگاه‌های کوچک از موثرترین عوامل رشد و توسعه سیستم اقتصادی و اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر اهمیت صنایع کوچک در کشور محسوس‌تر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۹۲ درصد صنایع کشور کوچک و همچنین ۹۹ درصد صنایع کوچک و متوسط هستند، افزود: از ۸۸ هزار واحد صنعتی کشور، ۸۱ هزار واحد صنایع کوچک هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۷ درصد ارزش افزوده و تولیدات کشور مربوط به صنایع کوچک است، ادامه داد: ۱۰ درصد صادرات کشور نیز مربوط به این صنایع است.