دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: نخستین کشتی بزرگ خط مستقیم کانتینری EVERGREEN تایوان که پنجمین خط کشتیرانی برتر جهان است، در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی با اعلام این خبر افزود: کشتی نسل پنجمی اِوِر لژیون (Ever Legion) با ظرفیت TEUو ۸۵۰۰ کانتینر طی هفته‌های گذشته از بندر شانگهای حرکت خود را آغاز کرده و با گذر از بنادر هنگ کنگ، تایوان، مالزی، سریلانکا و جبل علی در بزرگ‌ترین بندر کانتینری ایران پهلو گرفت.

وی ادامه داد: کشتی یاد شده با ۳۳۵ متر طول و ۵/ ۱۴ متر آبخور، قرار است در ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری را انجام دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی خط EVERGREEN از سال ۲۰۰۰ میلادی در بندر شهید رجایی گفت: قرار است ۷ فروند کشتی کانتینری این خط تایوانی در مسیر خاور دور به بندرعباس با تخلیه و بارگیری هفته‌ای TEU ۵ تا ۶ هزار کانتینر در بندر شهید رجایی فعالیت خود را از سر گیرد.

خط EVERGREEN تایوان با برخورداری از بیش از ۲۰۰ کشتی با مجموع ظرفیتTEU ۹۵۰ هزار کانتینر، پنجمین خط کشتیرانی کانتینری بزرگ دنیا است که تا پیش از تحریم‌های غرب علیه ایران، به بندر شهید رجایی تردد داشته است.