دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیرعامل شرکت پلی اکریل گفت: استانداری اصفهان با یکبار تزریق ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات کمک به تولید، می‌تواند صنعت نساجی را نجات دهد.

رسول رضایی افزود: در صورتی که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار درخواست شده از استانداری به صورت تسهیلات تحویل شرکت پلی‌اکریل که محور صنعت نساجی است، داده شود، در ماه اول ۲۷ میلیارد تومان از این پول به چرخه تولید بازگردانده شده و صنعت نساجی را نجات می‌دهد. وی به اهمیت این صنعت اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورها مثل ترکیه تنها با تقویت صنعت نساجی توانستند به یک کشور قدرتمند تبدیل شوند، این درحالی‌که نساجی ایران و اصفهان که ۵۰ سال قبل حرف اول را در دنیا می‌زد، امروز به چالش افتاده است.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ادامه داد: امروز رقبای خارجی درصدد حذف تنها شرکت تولیدکننده پلی اکریل در استان اصفهان هستند زیرا با این اقدام فرش را همچون پوشاک به دست می‌گیرند. وی با این هشدار به مسوولان که اگر فکری برای نجات شرکت پلی‌اکریل و صنعت نساجی آن نکنند به‌طور قطع تا ۱۰ سال دیگر باید فرش ماشینی وارد کنند، اضافه کرد: اکنون اگر صنعت نساجی به این وضعیت دچار شده است به خاطر قراردادن این صنعت در حاشیه است و این نگاه سبب شده که امروز با واردات بی رویه پارچه از هند و کشورهای ترکیه روبه‌رو شده‌ایم.

رضایی با اشاره به اینکه اشتغال زیر پوستی صنعت نساجی بسیار است، ادامه داد: زمانی که صنعت نساجی اولویت دولت و مسوولان نیست پس انتظاری از سرمایه‌گذاران نمی‌رود که اقدام به سرمایه‌گذاری در این صنعت کنند.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل با بیان اینکه سیاست‌های جدید پولی استانداری نیز کمکی به نجات این صنعت در اصفهان نکرد، اضافه کرد: دولت باید با حذف گروه‌هایی از یارانه بگیران سهم آنها را برای حمایت به صنایع بدهد ولی تاکنون یک ریال به این صنعت نداده است.