دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: شهردار کلان‌شهر کرج گفت: امدادرسانی به سیل‌زدگان جاده چالوس بی‌وقفه ادامه دارد و تاکنون اقدامات گسترده‌ای برای کمک به سیل‌زدگان صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، یکشنبه ۲۸ تیر ماه بود که به یکباره هوای شهر کرج و روستاهای جاده چالوس تیره و تار و بارندگی شدیدی آغاز شد که در چند ساعت تبدیل به سیلاب در معابر شهر و از همه مهم‌تر روانه شدن سیل ویرانگر در برخی روستاهای جاده چالوس از جمله سیجان شد.

به دنبال وقوع این بلای طبیعی و وارد آمدن خسارت‌های شدید مالی و جانی به ساکنان روستاهای جاده چالوس به‌ویژه سیجان و زیارتگاه، بسیاری از نهادهای خدمت‌رسان و امدادی خود را به محل حادثه رساندند که در این بین، معاونت خدمات شهری و سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات موتوری شهرداری کرج حضور متفاوتی را رقم زدند و در صحنه کمک به همنوعان خویش سنگ تمام گذاشتند.

شهردار کرج در زمره مدیرانی بود که دقایقی پس از وقوع حادثه سیل در جاده چالوس، قرار نگرفتن این محدوده در حوزه خدماتی شهر را مد نظر قرار نداد و دستورات لازم را برای اعزام تجهیزات و تیم‌های امدادی و عملیاتی به محدوده روستای سیجان صادر کرد.

بر این اساس، در دقایق اولیه وقوع سیلاب در روستای سیجان، معاونت خدمات شهری و سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات موتوری با اعزام تیم‌های مجهز عملیاتی و امدادی به محل حادثه، نسبت به انتقال مصدومان به مراکز درمانی اطراف و همچنین تخلیه سریع گل و لای از مسیر حرکت خودروها و عابران پیاده اقدام کردند و در کمترین زمان بحران به وجود آمده در این محور پرتردد را مدیریت کردند تا وضعیت سفید در جاده همیشه سرسبز و آرام چالوس تا حدود زیادی حکمفرما شود.

علی ترکاشوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری مدیریت شهری کرج اعلام کرد: با توجه به اینکه روستای سیجان و جاده چالوس در محدوده استحفاظی کرج قرار ندارند اما به‌دلیل مباحث انسان‌دوستانه و نقش محوری شهرداری کرج در ستاد مدیریت بحران استان، نیروهای عملیاتی و امدادی برای امدادرسانی به سیل‌زدگان و تخلیه سریع آب و آوار از محل زندگی مردم، روانه این محور شدند و تا پایان عملیات امداد، کمک‌رسانی کردند. این مسوول ارشد شهری گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر مدیریت بحران و ایمن‌سازی شهرهای کشور مورد توجه قرار گرفته است، زیرا مدیریت شهری کشور ناگزیر است برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرها منسجم‌تر و کارآتر از گذشته عمل کند و روش‌های مدیریت و فناوری‌های مرتبط با ایمن‌سازی خدمات تاسیسات و ساختمان‌های شهر را دائما بهبود بخشد و به روز کند.