دنیای اقتصاد، بندرعباس: نخستین همایش صنعت تولید نرم‌افزار با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان و رئیس گروه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی، رئیس این سازمان گفت: صنعت نرم‌افزار نقش تکمیل‌کننده صنایع را ایفا می‌کند.

وی افزود: شرکت ژیگس به‌عنوان یک الگوی سرمایه‌گذاری جدید در استان هرمزگان توانست با شروع به‌کار خود در این زمینه این استان را جزو دومین استان از لحاظ صنعت نرم‌افزار در کشور معرفی کند. قاسمی به نرم‌افزاری شدن تجارت استان اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن نرم‌افزار در بخش تجاری، شاهد حذف شدن برگ سبزهای گمرکی دستی خواهیم بود.

ضیائی، رئیس گروه فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به پتانسیل‌های صنعت فناوری افزود: یک متخصص، با توانایی و پتانسیل موجود در این صنعت می‌تواند بازار کار خوبی در دنیا داشته باشد.

وی افزود: صنعت فناوری اطلاعات شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات است. فناوری اطلاعات جزو رشته‌هایی است که لحظه به لحظه آیتم‌های جدید به آن اضافه می‌شود.

ضیایی گفت: افرادی که متقاضی پروانه بهره‌برداری نرم‌افزار هستند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی mimt.gov.ir/ software تقاضای خود را ارسال کنند.