دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای آغاز فعالیت سه شهرک کشاورزی بزرگ در استان خبر داد.

علی‌اشرف منصوری با اعلام این خبر گفت: دو مورد از این شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای هستند و در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و سرپل ذهاب قرار گرفته‌اند و شهرک کشاورزی دیگر یک مجتمع گاوداری شیری است که در منطقه دینور واقع شده است. منصوری با اشاره به آماده شدن زیرساخت‌های مربوط به این شهرک‌های کشاورزی گفت:

سرمایه‌گذاران این شهرک‌ها مشخص شده و قراردادهای اجاره‌ای نیز منعقد شده و تاکنون پرونده تسهیلاتی یکی از آنها در صندوق توسعه ملی تصویب شده و در مجموع می‌توان گفت این شهرک‌ها در حال تکمیل مدارک هستند و به‌زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای ایجاد ۱۰ شهرک دیگر نیز برنامه‌ریزی شده و اولویت اصلی وزارتخانه در حال حاضر ایجاد شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای است. وی با تاکید بر اینکه شهرک‌های کشاورزی زمینه‌ اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی را فراهم می‌کنند، گفت:

کرمانشاه یک استان کشاورزی است و برخورداری از ظرفیت‌های کشاورزی در کنار توان علمی فارغ‌التحصیلان در افزایش راندمان تولید در این استان اثرگذار است.