دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی هرمزگان با طرح آزادسازی تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد در استان مخالفت کرد و گفت: این تصمیم نیاز به مصوبه هیات دولت دارد.

محمد باقر سلیمی با اشاره به سخنان اخیر یکی از مسوولان منطقه آزاد قشم مبنی بر فراهم شدن امکان تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم به خاک اصلی کشور تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری و محدوده استانی، تصریح کرد: برابر قانون و مقررات، خروج و تردد وسایل نقلیه از مناطق آزاد منوط به مصوبه هیات دولت است. وی تصریح کرد: پلیس راهور براساس قانون با اجرای این طرح تا زمان رفع موانع قانونی و آماده نبودن زیرساخت‌های لازم مخالف است و از تردد وسایل نقلیه پلاک مناطق آزاد خارج از محدوده تعیین شده جلوگیری خواهد کرد.

سلیمی اضافه کرد: مرزهای مناطق آزاد انزلی، اروند و چابهار متصل به خشکی است و ورود خودروهای پلاک این مناطق تا شعاع محدود برحسب تسهیل امور از قبیل آسان شدن حضور تجار و سرمایه‌گذاران، امور پزشکی، درمانی و اداری در مرکز شهرستان و نبود فرودگاه در منطقه با مجوز هیات دولت انجام شد.

سلیمی در ادامه از کاهش ۲۴ درصدی تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای هرمزگان در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: برابر آمار نهایی پزشکی قانونی، در این مدت ۲۲ نفر در حوادث رانندگی درون شهری استان جان باختند که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.