دنیای اقتصاد، رشت، محدثه بی‌آزار: نخستین جشنواره سراسری عکاسی برداشت برنج تحت عنوان «سبز جکول» در منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود. این جشنواره به‌منظور حمایت از کشاورزی برنج و ایجاد زمینه‌ای برای نجات این محصول بومی و استراتژیک و تولیدات وابسته به آن از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

امین افقی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در این باره گفت: موضوع این جشنواره مراحل کاشت، داشت و برداشت برنج، پرتره کشاورزان مشغول کار در شالیزار، فروش برنج در بازار، برنج در سفره غذا و تمامی فعالیت‌های مربوط به برنج است که به دو صورت سراسری و منطقه‌ای ساخت مترسک شالیزار در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان برگزار می‌شود.

وی درباره مهمترین مقررات بخش جشنواره سراسری گفت: شرکت در جشنواره برای عکاسان و علاقه‌مندان آزاد بوده و تکمیل فرم درخواست شرکت توسط عکاس به منزله پذیرش شرایط و مقررات جشنواره است، هر‌ عکاس می‌تواند حداکثر ۵ قطعه عکس به دبیرخانه ارسال کند. وی افزود: شرکت‌کنندگان باید فرم شرکت در جشنواره را از طریق سایت منطقه آزاد انزلی به آدرس www.anzalifz.ir دریافت و پس از تکمیل و به همراه عکس پرسنلی خود و آثار خود به آدرس پست الکترونیک jashnvareh@anzali-fz.org ارسال کنند.