دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری ۲ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره طی سه ماه نخست سال‌جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۹۳ هزار و ۵۹۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که مقایسه این رقم با مدت زمان مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۷ درصدی است.

موسوی حجم عملیات کاپوتاژ در این بنادر را طی سه ماه سال‌جاری دو میلیون و ۵۲ هزار و ۳۴۸ تن در بخش مواد غیرنفتی و ۴۱ هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد.

این مقام مسوول همچنین از تخلیه و بارگیری ۵۵۴۳ TEU کانتینر در سه ماه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با اعلام اینکه این بندر هرساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی و گردشگران است، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۴۶۳ نفر- سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی به همراه داشته است.

وی گفت: طی همین مدت، جابه‌جایی ۷۳۸ هزارو ۲۶ دستگاه خودرو ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۸ درصدی است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در ادامه از رشد ۲ درصدی تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد و گفت: در سه ماه سال‌جاری، تردد ۳۰ هزار و ۸۹۸ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۶ فروند شناور بالای یک‌هزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۱۲ هزار و ۶۸۷ فروند شناور باری و ۱۸ هزار و ۲۱۱ فروند شناور مسافری بوده است.