دنیای اقتصاد، بندرعباس: نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: برای تکمیل طرح‌های مسکن مهر در هرمزگان به تلاش دسته جمعی نیاز داریم. جاسم جادری در جلسه شورای مسکن هرمزگان افزود: طرح مسکن مهر سنگ بزرگی بود که برداشته شد و تکمیل آن نیازمند همت جمعی است. وی ادامه داد: انتظار داریم که تمامی دستگاه‌ها با هماهنگی و همراهی بیشتری به اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در تکمیل این طرح کمک کنند. استاندار هرمزگان افزود: خدمات جانبی مسکن مهر همچون آب، برق و فاضلاب و خدمات بیرونی آن همانند درمانگاه، مدرسه، آسفالت، حمل و نقل و امنیت روی دوش دولت سنگینی می‌کند و باید با همکاری دستگاه‌های مسوول این مسائل حل شود.

جادری با بیان اینکه شهر مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس پروژه‌ای بسیار بزرگ در کشور است، تصریح کرد: با توجه به جمعیتی که در این شهرک ساکن خواهد شد، این شهرک پس از بندرعباس بزرگ‌ترین شهر استان خواهد بود و اداره‌های برق و آب و فاضلاب و نوسازی مدارس باید برای رفاه بیشتر مردم در این شهرک تلاش کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: پیشرفت طرح‌های مسکن مهر هرمزگان بیش از ۸۵ درصد است.

فرشید دستوان با بیان اینکه از مجموع ۵۷ هزار واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در هرمزگان برای ۵۵ هزار واحد اخذ پروانه شده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در استان هرمزگان به مرحله نازک کاری و تکمیل کار رسیده است. وی ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵هزار نفر استان نیز ۲۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر به مرحله نازک کاری و پایانی رسیده و پروژه‌های شهرهای رودان و بندرلنگه به جمع‌بندی رسیده و فقط در شهرهای میناب و بندرعباس تعدادی از تعاونی‌ها دارای مشکل است. مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان افزود: تاکنون ۱۱۷۷میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح‌های مسکن مهر استان پرداخت شده است و در مجموع حدود ۱۹هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر هرمزگان به افتتاح رسیده است.

دستوان تصریح کرد: هدف‌گذاری ما برای سال جاری نیز افتتاح ۷ هزار واحد مسکن مهر تا آبان است.