دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب از کاهش ۸۷ درصدی میزان مصرف نفت‌کوره در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این منطقه خبر داد. احمد مجرد میزان مصرف نفت‌کوره را در میاندوآب طی سال جاری ۱۳ میلیون لیتر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امسال میزان مصرف نفت سفید در این منطقه ۲۸ میلیون لیتر گزارش شده است، تصریح کرد: میزان مصرف این فرآورده نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی نشان می‌دهد.

مجرد دلیل کاهش مصرف این دو نوع فرآورده نفتی را افزایش گازرسانی به نقاط مختلف شهری و روستایی این منطقه و گازرسانی به واحدهای تولیدی شهرهای جنوب آذربایجان غربی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه با افزایش تعداد واحدهای صنعتی در این منطقه شاهد افزایش میزان مصرف نفت‌گاز هستیم، از مصرف یک میلیون و ۸۸ هزار لیتر نفت‌گاز در این منطقه خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف اصولی فرآورده‌های نفتی در منطقه ادامه دارد، از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این زمینه خبر داد.