افتتاح سه طرح عمرانی در کرج

دنیای اقتصاد، البرز، رسول باقری: در مراسمی با حضور استاندار البرز و مسوولان ارشد استانی و شهری سه طرح عمرانی شهرداری کرج به بهره‌برداری رسیدند. این سه طرح شامل استخر و سونای شهدای گلشهر، پارکینگ طبقاتی در منطقه حصارک و زیرگذر شهدای غواص بود که در مجموع ۲۲میلیارد تومان هزینه در بر داشته‌اند.

در مراسم افتتاح این طرح‌ها، علی ترکاشوند، شهردار کرج با بیان اینکه دو طرح پارکینگ طبقاتی و مجموعه استخر و سونا با هدف توانمندسازی مناطق محروم اجرا شده است، گفت: پارکینگ طبقاتی در مساحت ۴۲۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۵۰ خودرو در بافت متراکمی از شهر ساخته شده و استخر و سونا نیز در بطن مجموعه ورزشی شهدای گلشهر ایجاد شده و می‌تواند خدمات مناسبی به جوانان و نوجوانان منطقه بدهد.

وی زیرگذر شهدای غواص را مورد اشاره قرار داد و گفت: با همراهی مجموعه شورای شهر این طرح با بهره‌گیری از یک پیمانکار مجرب در مدت ۱۵ ماه و با حداکثر صرفه‌جویی آماده افتتاح شد و با بهره‌برداری از آن شاهد روان سازی ترافیک در بخش مهمی از شهر خواهیم بود.

وی انتخاب نام «شهدای غواص» برای تقاطع غیرهمسطح بلوار کاج را اتفاقی خوب در حوزه شهری و نام‌گذاری تقاطع‌ها دانست و افزود: این تقاطع در اعتبارات سال ۹۳ به نام کاج نام‌گذاری شده بود که با توجه به تغییر نام بلوار به نام بسیج، سخنگوی شورای شهر خواستار تغییرنام برای آن شد.

در پی این خواسته و با توجه به تشییع ۱۷۵شهید دست بسته غواص، نام شهدای غواص برای تقاطع پیشنهاد شد.

ترکاشوند گفت: طی مشورتی که با مسوولان شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی این پارلمان شهری انجام گرفت، نام شهدای غواص تایید شد.

شهردار کرج در ادامه با اعلام اینکه کرج این روزها به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده است، گفت: طی ماه‌های آینده چند طرح بزرگ کلانشهر کرج با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین آنها فاز نخست تقاطع حصارک، پل مکمل شهید سلطانی، تقاطع میانجاده و پل حامی است.

صرفه‌جویی 10 میلیارد تومانی

معاون فنی و عمرانی شهردار کرج نیز در این مراسم گفت: زیرگذر شهدای غواص در یک حلقه مفقوده ترافیکی در شریان اصلی شهر در حالی با ۱۵ میلیارد تومان اجرا شد که ارزش واقعی ساخت آن رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان است.

علی‌اصغر کمالی‌زاده افزود: مبلغی که کارشناسان برای اجرای طرح تعیین کرده بودند رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان بود که به واسطه برگزاری مناقصه و ایجاد رقابت میان پیمانکاران این رقم به ۱۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه این تقاطع، بلوار شورا را به بلوار بسیج متصل کرده است، ادامه داد: در مسیرهای مختلف شهری از تقاطع خیابان تهران تا فلکه اول رجایی شهر تقاطع‌های غیرهمسطحی از جمله شورا، جانبازان، آزادگان و شهدای روحانی با هدف روانسازی ترافیک احداث شده اما در بلوار بسیج (کاج) تقاطعی وجود نداشت.

کمالی زاده کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر و بهبود شرایط ترافیکی منطقه را از مزایای اجرای این تقاطع برشمرد و بیان کرد: تقاطع فوق در مسیری به طول ۵۰۰ متر و عرض متغیر ۹ تا ۱۲ متر اجرا شده است.

به گفته وی، برای تاسیس این زیرگذر ۲۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

وی تراز آب در زمین‌های محدوده احداث تقاطع را ۵/ ۴ متر عنوان کرد و گفت: با اقدامات تکنیکی و تخصصی که از طریق ساخت سازه زهکشی انجام گرفت دو اینچ آب از محل اجرای طرح خارج و به پایین دست انتقال داده شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج اضافه کرد: مقرر شده است این آب برای آبیاری فضای سبز در پایین دست مصرف شود.

رشد 50 درصدی منابع مالی اختصاص یافته

حمید طهایی، استاندار البرز نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای مثبت دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته در دو جبهه داخلی و خارجی توجه دولت به حل مشکلات استان البرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: منابع مالی تخصیصی دولت به البرز در مقایسه با سال گذشته رشدی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد و این نمایانگر توجه دولت به این استان است.

وی افزود: حمایت از بخش خصوصی برای گره گشایی مشکلات کشور یک ضرورت است و دولت به شکل جدی ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان البرز و توسعه زیرساخت‌ها را دنبال می‌کند.

طهایی در پایان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران زیادی از داخل و خارج برای حضور در البرز و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان اعلام آمادگی کرده‌اند و تلاش می‌کنیم با فراهم‌کردن بستر لازم بر روند توسعه و عمران این استان بیفزاییم.