دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: دومین اجلاس ماهانه روسای اتحادیه‌های صنفی با حضور معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در اتاق اصناف قزوین برگزار شد. علی‌اکبر کبیری، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: تعامل صنوف با سازمان صنعت می‌تواند در پیشبرد طرح‌ها موثر باشد.

وی تصریح کرد: اصناف باید تلاش کنند با همدلی و تعامل بیشتر زمینه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کنند و در رونق اقتصادی استان موثر باشند.

کبیری ضمن تقدیر از هیات‌مدیره اتحادیه‌های صنفی که در تعامل سازنده با سازمان صنعت و نیز اتاق اصناف موفق عمل کرده‌اند از اعضای اتحادیه‌های صنفی خواست در انجام امور که به موجب قانون بر عهده آنان گذاشته شده است کوشا

باشند.

وی یادآور شد: کوتاهی در انجام وظایف قانونی و نداشتن تخصص در کسب‌وکار موجب می‌شود برخی در تامین منابع مالی بنگاه‌های کوچک اقتصادی دچار مشکل شوند و این کار در بازار کسب‌وکار اخلال ایجاد می‌کند، از این‌رو باید با شرکت در دوره‌های آموزشی نسبت به ارتقای سطح مهارتی و تخصصی اقدام شود. این مسوول در ادامه گفت: شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب باید در اولویت کاری همه اتحادیه‌ها قرار گیرد و در این خصوص چنانچه مشکلی وجود دارد، اتحادیه‌ها نظر کارشناسی خود را برای تصمیم‌گیری به سازمان صنعت منعکس کنند.

وی گفت: به‌منظور ساماندهی امور صنفی و جلب رضایت شهروندان با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد قانونی شده و از فعالیت این‌گونه واحدها جلوگیری خواهد شد.

در این جلسه چند پیشنهاد برای ایجاد رسته‌های جدید در اتحادیه‌های صنفی مورد بررسی قرار گرفت.