دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک‌رفتار: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: مشترکان کشاورزی که مصرف برق خود را مدیریت کنند، طبق بخشنامه وزارت نیرو علاوه‌بر بخشودگی کامل بهای مصرف انرژی، پاداش‌های نقدی نیز دریافت می‌کنند. افشین روشن میلانی در جلسه‌ای با مشترکان کشاورزی شهرستان خسروشاه افزود: این مشترکان می‌توانند با خاموش کردن پمپ‌های آب خود در ساعات اوج مصرف پاداش همکاری دریافت کنند. معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز در این جلسه گفت: با توجه به پیش‌بینی بحران آب و برق در کشور لازم است مساله مدیریت مصرف از طرف مشترکان کشاورزی جدی گرفته شود.

اصغر بابازاده تعداد مشترکان کشاورزی برق تبریز را ۲۶/ ۰ درصد کل مشترکان با ۲/ ۷ درصد مصرف اعلام کرد و افزود: این مشترکان می‌توانند با انتقال زمان آبیاری خود به ساعات ۱۱ شب تا ۷ صبح کمک قابل توجهی به صرفه‌جویی منابع آب و برق کنند. وی تصریح کرد: ساعات اوج مصرف برق در تابستان از ۱۱ تا ۱۵ است که گرم‌ترین ساعات روز بوده و میزان تبخیر آب نیز زیاد است که اگر زمان این مصرف تغییر کند، هم در منابع آب و هم انرژی برق صرفه‌جویی خواهد شد.

بابازاده از همکاری خوب مشترکان کشاورزی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال ۹۳ تعداد ۵۷مشترک کشاورزی با این شرکت همکاری کردند که مشمول ۲۶ میلیون تومان پاداش همکاری شدند و ۲/ ۶ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.