دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: نخستین مجمع حمایت از مستاجران کشور در شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی راه‌اندازی شد. فریدون گل زر، مدیرعامل مجمع حمایت از مستاجران بوکان گفت: این مجمع در قالب سازمان‌های مردم نهاد مجوز خود را دریافت و رسما فعالیت خود را با عضوگیری از مستاجران شهر بوکان آغاز کرده است.

وی در مورد اعضای هیات موسس این مجمع اظهار کرد: در این مجمع ۹ نفر اعضای هیات موسس با مدارک کارشناسی در زمینه‌های عمران و برنامه‌ریزی شهری و حقوق مشغول فعالیت هستند. وی هدف از ایجاد این مجمع را کوشش برای بهبود نظام مستاجری و موجری برای ایجاد تعادل میان درآمد و اجاره در جامعه عنوان کرد.

گل زر از مهم‌ترین علت‌های افزایش اجاره بهای مسکن در شهرستان بوکان را فرار مالیاتی عنوان کرد و ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده در صدد تشکیل یک بانک اطلاعاتی برای شناسایی مودیان مالیاتی هستیم تا بتوانیم با این کار از فرار مالیاتی این دسته به‌منظور کنترل اجاره بها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل مجمع حمایت از مستاجران بوکان استیفای حقوق مادی و معنوی مستاجران را جزو برنامه‌های ویژه این تشکل عنوان کرد و گفت: مستاجران می‌توانند به وسیله نامه، ایمیل یا مراجعه مستقیم به دفتر این مجمع شکایات و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با همکاری اداره‌های مرتبط در شهر به مشکلات آنان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از دو هزار خانوار از مستاجران شهر بوکان در این مجمع ثبت نام کرده‌اند.