دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک رفتار: قطعه چهارم آزادراه تبریز - ارومیه با ۳۰ درصد پیشرفت بهار سال ۹۵ آماده بهره‌برداری خواهد بود. این قطعه از آزادراه که ۳۱ کیلومتر طول دارد، از سه‌راهی خاصبان تا جزیره اسلامی در حال ساخت است.

محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار از مراحل ساخت این راه، از پیمانکار این طرح خواست با توجه به عملیات انجام شده، قطعه چهارم این آزاد راه که از حساسیت‌های بالا برخوردار است تا پایان سال‌جاری برای آمد و شد خودروها آماده شود.

وی با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات فوتی در مسیر تبریز - ارومیه اهمیت تسریع در آماده‌سازی و بهره‌برداری آزاد راه تبریز - ارومیه را مورد تاکید قرار داد.

آزاد راه تبریز - ارومیه به طول ۱۳۰ کیلومتر و در پنج قطعه شامل قطعه یک از ارومیه تا ساحل غربی دریاچه ارومیه به طول ۲۴/ ۵ کیلومتر، قطعه دوم میانگدار دریاچه ارومیه همراه با پل شهید کلانتری به طول ۱۵/ ۵ کیلومتر، قطعه سوم از سمت شرقی دریاچه تا سه راهی جزیره اسلامی به طول ۲۹ کیلومتر و قطعه چهارم از جزیره تا خاصبان به طول ۳۱ کیلومتر و قطعه پنجم از سه راهی خاصبان تا کیلومتر هفت آزاد راه تبریز - سهند به طول ۳۰ کیلومتر ساخته می‌شود که با بهره‌برداری کامل از آن مسافت تبریز - ارومیه ۱۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.