دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان از تاسیس کانون سردفتران و دفتریاران دراستان خبر داد. سید مهدی هاشمی در نشستی به مناسبت هفته قوه قضائیه همچنین از انجام ۴۹۴ مورد بازرسی از اداره‌های ثبت شهرستان‌ها، دفاتر اسناد رسمی و همچنین دفاتر ازدواج و طلاق خبر داد و افزود: به این منظور ۳۶ فقره پرونده تخلف سردفتران و دفتریاران کشف و پرونده در اختیار دادگاه بدوی انتظامی سردفتران و دفتریاران قرار گرفت.

هاشمی با اشاره به اینکه در استان ۳۸ دفتر ثبت ازدواج و ۱۴دفتر ثبت طلاق فعالیت دارند، تصریح کرد: در سال گذشته در دفاتر ازدواج و طلاق استان شاهد کاهش یک درصدی ازدواج و رشد ۱۸درصدی طلاق در استان بوده‌ایم.

هاشمی بیان کرد: در مجموع طی یک سال گذشته ۶۰۰ هزار خدمت ثبتی به مردم هرمزگان ارائه شده است که مهم‌ترین آن تنظیم ۳۱۱ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی و ۵۶ هزار سند مالکیت کاداستری است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان با بیان اینکه در مدت یادشده اسناد قطعی ۶۸ هزار سند منقول و غیرمنقول نیز صادر شده است از ثبت ۳۴ هزار خلاصه معامله در دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: در بخش صدور سند اسناد اراضی ملی نیز اقدامات چشمگیری صورت گرفته به طوری که اسناد ۹۷ درصد اراضی ملی به نام دولت صادر شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در مجموع ۱۰۰ فقره سند به نام سازمان مراتع و جنگل‌ها به نمایندگی از دولت صادر شده و ۹۰ فقره سند اراضی موقوفه نیز در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت. هاشمی همچنین از ثبت ۱۳۴۹شرکت خبر داد و افزود: اکثر خدمات مربوط به ثبت شرکت‌ها الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری از طریق سامانه است که این امر موجب تسریع در فرآیند ثبت و کاهش مراجعات حضوری شده که رضایت مردم را در پی داشته است.