دنیای اقتصاد، اصفهان: در نشست معاونان وزیر راه و شهرسازی با استاندار اصفهان موضوع تخصیص اعتبار برای حل مشکلات راهداری مورد بررسی قرار گرفت. کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در نشست مشترک بین معاونان وزیر راه و شهرسازی و استاندار اصفهان گفت: در کشور ۲۲۰۳ کیلومتر آزادراه، ۱۴ هزار و ۱۵۵ کیلومتر راه اصلی، ۴۶ هزار و ۴۸۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد و هزینه عملیات راهداری همه راه‌ها باید از منابع مالی استانی پرداخت شود.

وی افزود: طرح‌های عمرانی راهداری در قالب سه طرح نگهداری راه‌های اصلی و تامین ماشین‌آلات راهداری، روکش حفاظتی راه‌های اصلی و فرعی و طرح بهسازی راه‌ها است که ۲۱۵ میلیارد ریال هزینه دربر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: هزینه نگهداری راه‌ها برای هر یک کیلومتر راه در سال ۷۰۰ میلیون ریال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود ۷۵۰ نفر نیروی راهدار در ۲۴ شهرستان و ۵۸ راهدارخانه به خدمات‌رسانی مشغول هستند و حقوق آنها از محل طرح‌های عمرانی تامین می‌شود، افزود: باید این موارد از محل هزینه‌های جاری پرداخت شود تا مشکلات اعتباری موجود مرتفع شود.

کشاورزیان گفت: انتظار ما این است که از بودجه عمرانی استانی سهم بیشتری به راهداری تعلق گیرد.

سیدعلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از لحاظ سقف بدهکاران عمرانی در کشور رتبه دوم و از لحاظ اعتبارات هزینه‌ای رتبه ۲۹ را دارد، گفت: اعتبارات هزینه‌ای این وزارتخانه به‌رغم دریافت سقف کار راهداران و موارد قانونی، متاسفانه درشرایط مطلوب نیست و با توجه به افزایش نیروهای جدید در این بخش با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم که می‌طلبد سهم بیشتری از بودجه جاری به این حوزه اختصاص یابد تا مشکلات راهداران و راهداری در استان حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به وسعت راه‌ها و بزرگراه‌های استان گفت: حجم کاری که در راه‌های استان انجام می‌شود بسیار زیاد است؛ ضمن آنکه شرایط راه‌های استان مطلوب نیست و نقاط حادثه خیز بسیاری در جاده‌ها وجود دارد و لازم است توجه ویژه‌ای به راه‌های استان شود.