دنیای اقتصاد، بجنورد، فاطمه برزگر: وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی تا پایان سال ۹۵ خبر داد. دکترعباس آخوندی در سفر به خراسان شمالی و در جلسه شورای اداری شهرستان مانه و سملقان با اشاره به وضعیت جغرافیایی شهرستان مانه و سملقان گفت: تامین اعتبار پروژه‌های شهری مانه و سملقان در انتظار ارائه نقشه تفصیلی است.

وی گفت: بخش عمده‌ای از مسیر جاده ابریشم در منطقه مانه و سملقان قرار دارد که نشان می‌دهد منشا اصلی تمدن در این منطقه است.

آخوندی با تاکید بر اینکه باید بستری برای احیای ارتباطات تاریخی ملت‌ها در این مسیر ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: اگرچه بخش زیادی از تولید صنعتی کشور چین از کریدور شمالی به اروپا و سایر کشورهای منطقه صادر می‌شود، اما تکمیل طرح‌های حمل و نقل در کریدور شرقی - غربی که از منطقه خراسان عبور می‌کند به توسعه ترانزیت کمک خواهد کرد.

مهندس جعفری، رئیس اداره راه و شهرسازی مانه و سملقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از ۵۱۰ کیلومتر راه روستایی این منطقه آسفالت شده است، گفت: درحال حاضر ۱۰ پروژه راهسازی به طول ۱۶۵ کیلومتر در این ناحیه در دست اجرا است که چهار مورد از آنها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و ۶ مورد دیگر توسط پیمانکاران بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح‌ها به ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، کمبود نقدینگی و ماشین‌آلات را مهم‌ترین مشکلات پروژه‌های راه و شهرسازی منطقه برشمرد.