دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: چهار محصول جدید در این شرکت با ارزآوری سالانه ۵۰ میلیون دلار در دست تولید است. عزیز قنواتی گفت: از این محصولات دو محصول برای نخستین بار در کشور طراحی شده که شامل ورق A۵۳۷CL۲ برای استفاده در پایانه‌های نفتی و دیگری ورق هاردوکسین ضد سایش مورد استفاده در صنایع سیمان و کارخانه‌های فولادی است.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این، چهار محصول جدید دیگر هم در دست طراحی و تولید است که ۸۰ درصد مراحل آزمایشگاهی آنها مثبت بوده و آزمایش‌های نهایی محصولات در حال انجام است. قنواتی گفت: این محصولات در صنعت، فولاد، سیمان، خودروسازی و سوله‌سازی کاربرد دارند.

وی با اشاره به جهت‌گیری فولاد اکسین در بومی‌سازی تولیدات اعم از قطعات خاص و آلیاژی گفت: این محصولات بسیار راهبردی هستند و از این حیث که وابستگی کشور به محصولات خارجی را قطع می‌کنند، ارزش بسیاری دارند.

قنواتی در ادامه گفت: فولاد اکسین تنها تولیدکننده ورق‌های خاص آلیاژی است و هدف اصلی آن کمک به صنایع و نه بازاریابی است. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه تولیدات این شرکت در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال جاری نیز حجم تولیدات این شرکت ۱۵ درصد رشد همراه با تغییر ترکیب محصولات خواهد داشت.