دنیای اقتصاد، بندرعباس: معاون وزیر راه و رئیس شرکت راه‌آهن جمهوری قزاقستان از زیرساخت‌های شبکه راه‌آهن بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران در استان هرمزگان دیدار کرد. به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عسکر مامین در این دیدار گفت: طی سال جاری مقرر شده است تا ۱۵ میلیون تن کالای کشورهای چین و روسیه به قزاقستان از طریق بندر شهید رجایی ترانزیت شود.

رئیس شرکت راه‌آهن جمهوری قزاقستان با اشاره به اینکه با شرکت‌های خصوصی برای توسعه فعالیت در بندر شهید رجایی در حال مذاکره هستیم، افزود: با افتتاح خط جدید ریلی بین کشورهای قزاقستان، ترکمنستان و ایران، بندر شهید رجایی جایگاهی خوب برای ترانزیت کالاهای این کشور شده است.

وی بندر شهید رجایی را حلقه اتصال شرق به غرب برای کشورهای آسیای میانه دانست و افزود: علاوه‌بر این مسیر، از مسیر بندر شهید رجایی و بندر امیرآباد به بندر اکتائو نیز کالا جابه‌جا خواهد شد. مامین گفت: ارسال محموله‌های گندم، مواد شیمیایی، پنبه و سایر کالاهای مورد علاقه کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپا و آسیای شرقی از بندر شهید رجایی از برنامه‌های تجاری قزاقستان است.