دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: عملیات ریل‌گذاری خط دوم راه‌آهن اهواز - بندر امام به طول یکصد کیلومتر با حضور مدیرکل راه آهن جنوب آغاز شد. عبدالکریم درویش زاده، مدیرکل راه آهن جنوب در حاشیه این مراسم از اتمام ریل گذاری تا شش ماه آینده خبر داد و افزود: در مرحله نخست پنج هزار تن ریل آماده و از طریق بندر امام وارد منطقه شده و هفت هزار تن دیگر تا هفته آینده وارد می‌شود.

وی افزایش ایمنی، شتاب قطار و حمل‌ونقل مسافر و بار را از اهداف عمده احداث خط دوم اهواز - بندر امام اعلام کرد.

درویش‌زاده گفت: پیشرفته‌ترین سیستم علائم الکترونیکی به‌صورت سی.تی.سی در این خط نصب می‌شود که کار قبول به اعزام قطارها را انجام می‌دهد. وی از کاربرد فناوری روز جهان در ساخت ریل‌ها و تراورس به‌کار رفته در خط مزبور خبر داد و اضافه کرد: این ریل‌ها برای شتاب بالا طراحی شده و قابلیت افزایش سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت روی این ریل‌ها وجود دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: سرعت فعلی در خط اول اهواز - بندر امام بین ۹۰ تا ۱۱۰کیلومتر در ساعت است که در ابتدا به ۱۲۰، ۱۴۰ و در نهایت به ۱۶۰کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت. مدیرکل راه‌آهن جنوب همچنین از جایگزینی ریل‌باس‌های درحال تردد با سالن‌های دو طبقه در خطوط درون استانی خبر داد و گفت: هم اینک ۱۱سالن دو طبقه هرکدام با ظرفیت جابه‌جایی ۱۰۶ مسافر در بندر امام مراحل ترخیص را می‌گذراند.